Urológia magánrendelés Kalocsa - magán urológus MultiClinic

Csomag

Csomag

Vesefunkció

Milyen tünetekkel forduljunk urológushoz?

Az alábbi tünetek esetében urológus szakorvos felkeresése javasolt:

Mi történik az urológia vizsgálat során?

Az urológiai szakrendelés felkereshető általános kivizsgálás, szűrés céljából, illetve konkrét panaszokkal. Az eredmények alapján javaslatot teszünk a további vizsgálatokra, melyek lehetnek laboratóriumi vér- és vizelet-ultrahang illetve egyéb képalkotó vizsgálatok, valamint további szakorvosi konzíliumok.

A húgyúti fertőzés az egyik leggyakoribb, többnyire bakteriális eredetű fertőzés. A Kórokozók leggyakrabban a húgycsövön keresztül jutnak a húgyútakba, megtelepedésük a környező húgyúti szövetek gyulladását eredményezi. A fertőzés következménye lehet húgycsőgyulladás, húgyhólyaggyulladás, vagy a húgyvezetéken át a vesékig terjedve a vesék gyulladásos betegsége is.

A húgyúti fertőzés diagnosztizálása urológus által a tünetek alapján leggyakrabban az urológiai vizsgálat keretében

1. vizelet vizsgálat,
  2. vér vizsgálat,
  3. ultrahang diagnosztika segítségével történi.

A prostata megnagyobbodás gyakori probléma, elsősorban a negyven év feletti férfiak körében. Jó és rosszindulatú betegség is lehet a kórkép hátterében. Leggyakoribb tünetei a gyengült, esetenként fájdalmas, akadozó és gyakori vizeletürítes, vizelési inger a gyakori éjszakai vizelés.

Az említett panaszok nem minden esetben jelentkeznek. Sajnos a prostata jó és rosszindulatú betegségei is sokáig tünet és panaszmantesek lehetnek, ezért a szűrővizsgálatoknak a veszélyeztetett korosztályban tünetmentes esetben is kiemelt jelentősége van.

Prosztatarák szűrés

A prosztatarák a férfiaknál az egyik leggyakrabban előforduló daganatos megbetegedés. A prosztatarák korai stádiumban teljesen tünetmentes is lehet, ezért fontos, hogy 40-50 éves kortól a férfiak évente egyszer részt vegyenek urológiai szűrővizsgálaton.

Urológiai csomagok

Prosztata laboratóriumi vizsgálata (PSA szint méréssel)
Markerek: (vizelet + üledék, vizelettenyésztés, PSA)

-Here/nyirokrégiók UH
a laborcsomag kiértékelése, kontroll vizsgálat keretein belül lehetséges kedvezményes áron.

-Herék, prostata, hólyag, vesék ultrahang vizsgálat
a laborcsomag  kiértékelése, kontroll vizsgálat keretein belül lehetséges kedvezményes áron.

Elkészülési idő: 3-5 munkanap

Éhgyomorral érkezni a vizeletet a reggeli első vizeletből szükséges levenni.

Vesekő

A vese a vizelet kiválasztásért felelős páros, bab alakú szerv. A vizelettel kiválasztja és eltávolítja az anyagcsere során keletkezett hasztalan bomlástermékeket. Vesekő akkor képződik, ha a vizelettel kiválasztódó salakanyagok kicsapódnak és tömör húgyúti „kővé” formálódnak.

A húgyúti kövesség leggyakoribb tünetei a görcsös, éles, szúró deréktáji, illetve alhasi fájdalom, véres vizelet, hányinger, hányás, általános rosszullét.

Számos hajlamosító tényező ismeretes, de spontán, minden hajlamosító tényező és előjel nélkül is kialakulhat.

Mikor lehet szükség a vizsgálatra?

Mindenképp érdemes elvégezni a vizsgálatot, ha vesekő gyanúja áll fenn vagy a következő tünetek jelentkeznek:

1. véres vizelet,
  2. fájdalom vizelés közben,
  3. zavaros vagy kellemetlen szagú vizelet,
  4. hányás vagy hasmenés,
  5. hátfájdalom.

Vesefunkciók ellenőrzésére csomag:

– Szakorvosi konzultáció
– Vesefunkció laborvizsgálati csomag

Markerek: kreatinin, karbamid, húgysav, vizelet + üledék vizsgálat

Elkészülési idő: 2 munkanap
A laborcsomag kiértékelése, kontroll vizsgálat keretein belül lehetséges kedvezményes áron.

2024. április 17.