Gyógytorna - McKenzie - gerinc - Multi Clinic Kalocsa

Gyógytorna

A gyógytorna az a fizioterápiás módszer, amellyel az egyes mozgásszervi panaszokat, sérüléseket hatékonyan kezeljük.
1 alkalom / 50 perc

10 alkalom

1 alkalom / 30 perc

Lökéshullám

Lökéshullám

1 alkalom / 30 perc

Lézerterápia

Lézerterápia

Milyen problémáknál ajánlott a gyógytorna kezelés?

A gyógytorna kezelések elsődleges célja a fájdalom csökkentése, az ízületi mozgások javítása és teljessé tétele, személyre szabott specifikus gyakorlatokkal. A kezeléseket az egyén igényeihez és fizikai állapotához igazítjuk. Az érintett izmok nyújtásával, a gyengült izmok erősítésével, a megfelelő mozgástartományban maradva, javíthatók az ízületek élettani funkciói. A vendégek a kezelések alatt megtanulhatják, hogy saját maguk mit tehetnek panaszaik, például a derékfájás csökkentése, megszüntetése érdekében.
Rendszeres gyógytornával kialakítható és fenntartható az általános jó közérzet.

A gyógytorna pozitív hatásai

• – gyors, hatékony felépülést biztosít, sérülést/műtétet követően
  • – fájdalom csökkentés
  • – segít az izomerő fejlesztésben, izomkontroll kialakításában
  • – izom rugalmasságát pozitívan befolyásolása
  • – egyensúly és koordináció javítása
  • – ízületi mobilizáció növelése
  • – pozitív lelki hatás, magabiztosság, jó közérzet biztosítása

Gyógytorna kezelési módszereink közé tartozik

– McKenzie gyógytorna módszer
– Schroth-módszer
– Gerinctorna a törzsizmok segítségével
– Lökéshullámterápia
– Lézerterápia

Mi a McKenzie módszer alapja?

Robin McKenzie gyógytornász fejlesztette ki, aki a páciensre szabott kezelés kidolgozásában hitt. Ennek megfelelően első körben a terapeuta azt vizsgálja, hogy a páciens fájdalomérzete hogyan változik különböző testhelyzetekben és mozgások hatására. Ez a mozgásvizsgálat.

A megfigyelés arra irányul, hogy a fájdalom szintje mikor csökken, illetve mely esetekben szűnik meg. Emellett a beteg részletes kikérdezésével a terapeuta annak is utánajár, hogy a páciens fájdalma mikortól és hogyan kezdődött, hol érezhető, illetve adott esetben hova sugárzik ki, mi áll a hátterében, például műtét, esetleg baleset, valamint utalhat-e bármi gyulladásra vagy egyéb elváltozásra. A gyakorlatok kialakítása annak tudatában történik, hogy a páciens fájdalmának mik a legfőbb ismérvei: fájdalom iránya, erőssége bizonyos mozgások hatására. A McKenzie torna terápia legnagyobb előnye, hogy felismerte, nem minden betegnek tesz jót ugyanaz a gyakorlat, hiszen mindig az egyéni sajátosságokból és fájdalomérzetből kell kiindulni.

A McKenzie gerinctorna terápia jól alkalmazható gerincsérv kezelése és a vizsgálata során is, de kizárólag gyógytornász vagy orvos felügyelete alatt.

Mi az a Schroth módszer?

A Schroth módszer a gerincferdülés ( scoliosis ), a tartáshibák, illetve a Scheuermann betegség
háromdimenziós korrekciójára és különböző gerincfájdalmak kezelésére alkalmas. A Scheuermann féle betegség esetében a gerincoszlop sagittális síkú, azaz nyílirányú görbülete eltér a normálistól.
A módszer a gerinc felegyenesítését célozza meg, a gerinc maximális nyújtásával, háromdimenziós forgató légzéssel, valamint izomerősítéssel. A korrekciós gyakorlatok a mindennapi életbe könnyen beépíthetők. A terápia minden esetben egyénre szabott. A 3 dimenziós korrekcióban nagy szerepe van az irányított forgató légzés technikájának és a szív – és légzőrendszeri tréningnek.

Miért fontos a gerinctorna?

A gerinctorna gyógytornász irányításával biztonságosan segíti elő a törzsizmok erősítését, az izommerevség megakadályozását, valamint oldja a beszűkült gerincmozgásokat és javítja a testtartást. A fő cél a körülményekhez és a beteg állapotához képest a lehető legnagyobb mozgástartomány fenntartása, valamint a testtartás optimalizálása.

A gerinctorna gyakorlatok, típusaik szerint az alábbiakat célozzák meg

– Izomerősítés
– Az izmok nyújtása
– Az ízület teljes kimozgatása
– Állóképesség javítása

Mi a lökéshullám terápia?

A lökéshullám terápia egy hatékony elektroterápiás kezelési módszer mozgásszervi panaszokra. Több fajta lökéshullám terápia létezik, amelyeket különböző fizikai energiákkal lehet létrehozni. Ez az energia hullám formájában terjed, és hatol be a szervezetbe, hogy kifejtse terápiás hatását. A hullámok hatására serken a keringés, amelynek köszönhetően a gyógyulási folyamatok megkezdődnek, és a fájdalom csökkenni kezd.
A hullámok felgyorsítják az anyagcserét a kezelés területén, javítják a vérellátást, fellazítják az izmokat és visszaadják az ínak és ízületek rugalmasságát.

Mire jó a lökéshullám terápia?

A lökéshullám terápia elsősorban a következő mozgásszervi problémák esetén ajánlott:
– Sarok, és talpfájdalmak kezelésére (plantaris fasciitis, Haglund sarok, Achilles-ín gyulladása)
– Könyök körüli fájdalmak kezelésére (tenisz-, és golfkönyök kezelésére)
– Térdízület körüli fájdalmak kezelésére (ugrótérd, pataella ín gyulladása)
– Váll panaszok esetén (meszesedéssel járó degeneratív folyamatok kezelésére a rotátor köpeny izmaiban)

Mi a lézerterápia?

Lézerterápia során egy nagyon magas energiájú fénysugár hatol célzottan a szövetek mélyére, ahol gyógyulási folyamatokat segít elő. A lézersugár a fény erősítésével és stimulálásával jön létre speciális rezonátorokban.

Terápia lézerfénnyel

A szövetkárosodást nem okozó lézer alkalmazása direkt szövet stimulációt és hatékony fájdalomterápiát tesz lehetővé. A lézerfény monokromatikus és koherens, paraméterei rendkívül pontosan beállíthatók. A sérült szövet abszorpciója a kiválasztott frekvenciától, a szövet összetételétől, illetve a választott intenzitástól függően precízen meghatározható. Készülékeinkben egy integrált kalibrálás érzékelő felügyeli a lézeregység erejét, és biztosítja a hatékonyságot.
– Tökéletes lokalizáció
– rövid idő alatt rendkívüli hatás
– közvetlen és rendszerszerű hatások
– mellékhatásként szövetregeneráció biostimulációva