Gasztroenterológia magánrendelés Kalocsa - Multi Clinic

Gasztroenterológia

A gasztroenterológia az emésztőrendszer, – nyelőcső, gyomor, vékonybél, vastagbél, hasnyálmirigy, máj és epe betegségek – vizsgálatával és kezelésével foglalkozik

Gasztroenterológia

Gasztoenterológia

Milyen tünetek esetén forduljunk gasztroenterológus szakorvoshoz?

Amennyiben hasi fájdalom, amikor bizonyos ételek fogyasztása allergiás reakciót vált ki a szervezetből, ami ételallergiára utal, korai teltségérzés, nyelési nehezítettség, nyelési fájdalom, étvágytalanság, fogyás, gyakori hányinger, hányás, gyakori van hasmenés, puffadás, megváltozott a székelési szokások vagy vérszegénység jelentkezik, mindenképpen ajánlott gasztroenterológus szakorvoshoz fordulni. 50. életévét betöltését követően panaszmentesség esetén is ajánlott vastagbéltükrözést végezni magán gasztroenterológia ellátás keretein belül. A vastagbélrák, a vastagbéldaganatok nagy százalékban polipokból fejlődnek ki. Fontos, hogy a polipok az endoszkópos szűrések, a vastagbéltükrözés alkalmával többnyire eltávolíthatóak, így a vastagbéltükrözés szerepe a megelőzés terén nem elhanyagolható. Beutaló nem szükséges.

A gasztroenterológia jelentése

A gasztroenterológia  az emésztőrendszer, – nyelőcső, gyomor, vékonybél, vastagbél, hasnyálmirigy, máj és epe betegségek – vizsgálatával és kezelésével foglalkozik

Keresse fel a gasztroenterológiai magánrendelés szakorvosát bármilyen emésztéssel vagy emésztőszervekkel kapcsolatos panasz esetén először konzultáció céljából.  Ezek lehetnek enyhék vagy enyhének tűnő panaszok (gyomorégés, puffadás, hasmenés, székrekedés, enyhe hasi fájdalom, fokozott bélkorgás, rossz szájszag, étkezés utáni teltségérzés), vagy súlyosabb tünetek (akaratunktól független fogyás, nyelési zavar, hányás, erős hasi fájdalom, fekete vagy véres széklet, vashiányos vérszegénység, nem fertőző eredetű sárgaság, emésztőszervi panaszokhoz társuló láz). A betegségek felismerésében, pontos diagnózisában a gasztroenterológus többféle vizsgálati lehetőséggel rendelkezik szükség esetén. Első és legfontosabb a panaszok részletes kikérdezése (anamnézis), a beteg általános vizsgálata.

További vizsgálati módszerek a gasztroenterológiai magánrendelés és a klinikai szolgáltatásainak keretében: a vér-, vizelet- és széklet laboratóriumi vizsgálata, a hasi ultrahang vizsgálat, a felső- és alsó tápcsatorna endoszkópos vizsgálata.

50. életévét betöltését követően panaszmentesség esetén is ajánlott szűrő jelleggel egy vastagbéltükrözést végezni.