Diabetológia vizsgálat, magánrendelés Kalocsa - Multi Clinic

Diabetológia

A diabetológia a diabétesz vagyis a cukorbetegség gyógyításával és annak megelőzésével foglalkozó orvosi tudományág.

Diabetológia

Mikor forduljon diabetológus szakorvoshoz?

Ellenőriztesse rendszeresen vércukorszintjét, ha a családjában előfordult már cukorbetegség, többletsúlya van, vagy 40 év feletti. 1-es típusban a tünetek csaknem mindig hirtelen (napok, hetek leforgása alatt) jelentkeznek:

A diabetológia és a diabétesz  jelentése

A diabetológia a diabétesszel, vagyis a cukorbetegséggel és annak megelőzésével, gyógyításával foglalkozó orvosi tudományág, szakorvosa a diabetológus. A diabetológia szakrendelés diabetológusa klinikánkon: Dr. Gyurcsik Klára

cukorbetegség (diabetes mellitus vagy diabétesz, magyarul mézédes átfolyás-t jelent a görög διαβήτης = átmenet, átfolyás és a latin mellitus = mézédes szavak összetételéből) a szervezet anyagcseréjének krónikus megbetegedése. Az elnevezés az egyik főtünetre, a cukor vizelettel való fokozott kiválasztására és a megemelkedett vizeletmennyiségre utal. (A középkorban a vizelet megkóstolása és ízlelése jelentette a diagnózist.)

A betegség oka a hasnyálmirigy által termelt inzulin nevű hormon hiánya, vagy a szervezet inzulinnal szembeni érzéketlensége (inzulinrezisztencia, relatív inzulinhiány), vagy mindkettő. Az abszolút vagy relatív inzulinhiány következtében, mivel a sejtek inzulin hiányában nem képesek a glükóz felvételére, a vércukorszint megemelkedik, és ez okozza a betegség fő tüneteit.

cukorbetegség  a világon a leggyakoribb anyagcsere-betegség, mely szövődményei révén rontja a beteg életminőségét és életkilátásait.

A cukorbetegség gyakran más kockázati tényezőkkel is együtt jár: a magas vérnyomás, az emelkedett koleszterin és triglicerid szint, az elhízás, az életkor, fizikailag inaktív életmód.  Növeli az érbetegségek kockázatát, ami számtalan egyéb közismerten gyakori kórkép rizikófaktora, mint például a stroke, szívbetegségek, végtagi fájdalom, súlyosabb esetben akár végtagvesztés.

A cukorbetegség típusai

A cukorbetegségnek több típusa ismert, mely a kezelést is meghatározza.

Várjuk diabetológiai szakrendelésünkre

diabetológus szakorvos feltérképezi panaszait, tüneteit, elvégzi, illetve megrendeli a szükséges vizsgálatokat. A cukorbetegség terápiáját egyénre szabottan, a betegség hátterétől, stádiumától és egyéb körülményektől függően alakítja ki.

A komplex kezelés összetevői a betegtájékoztatás, a gyógyszeres kezelés, a diéta, valamint a mozgásprogram.

A cukorbetegség sajnos ma még nem gyógyítható betegség. De a megfelelő kezeléssel és életmóddal az életminőséget rontó szövődmények megelőzhetőek.

2024. április 17.